Bloggocentriskt

Vem kunde ana att det skulle vara så här trevligt att blogga? Den enda riktigt definierade funktion jag formulerat för mig själv med den här bloggen är ju att den skulle vara ett terapiverktyg för att råda bot på min envisa skrivkramp. Istället har WordPress statistikverktyg blivit min nya kompis med kurvor som skulle göra vilken aktiemäklare som helst helt hysterisk.

Men det är lätt att dras med i hetsen märker jag. Även om det tycks lätt att hitta saker att skriva om så har jag bestämt mig för att hålla mig till uppdateringar tre dagar i veckan. Istället för att ösa ur mig nyheter bygger jag långsamt upp ett arkiv för mindre inspirerade dagar. Faktum är att det här inlägget är ett sådant sparat inlägg. 

Det är nämligen min teori att att en jämn och beslutsam uppdateringstakt är mer verkningsfull för att behålla sina läsare än att låta plötsliga utbrott av inlägg följas av lång frånvaro. Ni som själva bloggar och läser det här, vad tycker ni? Har ni andra bra knep för att locka och behålla läsare? Kolla förresten gärna den här länken för tips om bloggande.

Kommentera

