Snabba cash

Har sedan ca 2 år med lite lojt intresse betraktat en ny egenskap hos mig själv: oviljan att fakturera. Jag vet att jag inte är ensam om det här antisociala beteendet. På något sätt känns det tryggt att veta i bakhuvudet att det finns pengar att tillgå, bara jag skickar iväg ett brev. 

Två av fakturorna som ligger i vinkällaren på lagring är förvisso små, men desto roligare. Jag ska få betalt för mina första två författarporträtt. Så dem borde jag skicka iväg för ren självbekräftelse. Annars är det mest småsaker, någon artikel eller så, eller ersättningar för utlägg. Rekordet, som jag nog får ta och släppa nu snart, är en faktura jag borde sända till ABF i Stockholm för ett seminarium som jag deltog i där 2007…

Kommentera

