Statusrapport

Schemat här i Georgien är trots allt ganska pressat och vår internetuppkoppling på hotellet gör att det tar mycket lång tid att uppdatera. Men jag vill ändå göra en kort summering av de projekt jag kommer att fortsätta att driva efter hemkomsten från Georgien.

1. Vi har hittat ytterligare en partner i vårt Global Culture Platform Program. Nu har projektet nått en kritisk massa och det är dags att boka ett möte i Göteborg för samtliga deltagare.

2. HRIDC är en organisation för mänskliga rättigheter i Georgien. De håller nu på att bygga ett nätverk av bloggar för de ska kunna fungera som en alternativ nyhetsrapportering. Jag hoppas och vill att Medieverkstäderna ska kunna bistå dem med kunskap och inspiration i det arbetet.

3. Styrbjörn Gustafsson från Tranan och jag har pratat om att driva ett översättningsprojekt av georgisk poesi. Flera kontakter har tagits och jag har börjat det mödosamma inläsningsarbetet.

Avslutningsvis vill jag bara presentera Ilya Chavchavadzes hus. Huset ligger avskilt, på en idyllisk bergssluttning. Uppe på balkongen sägs Ilya ha suttit och skrivit poesi.

Kommentera

