Mycket på hjärtat

Så har man vart i media igen. Såhär på kvällskvisten kan det komma över mig, misstanken om jag ingår i den stora pratkulturen där ens blotta närvaro i nätverket genererar ständigt nya möjligheter till åsiktsproduktion om stort som smått. Mest smått. Det är något skabröst över det hela, över hela vår tid.

Nå, en intervju av mig kan man nu höra på Barometerns webradio. Och vad jag tycker om Göteborgs kulturliv kan man läsa om på Ord & Bilds nya hemsida.

Betydligt viktigare då, kan man tycka, är att den förnämliga, kufiga, uppkäftiga, vackra, passionerade och överlag bästa kulturtidskriften i världen har kommit ut med ett nytt nummer. Redaktör David Almer lägger ut texten om innehållet här. Spring och köp!

Avslutningsvis skulle jag bara kort vilja nämna en idé som dök upp i huvudet idag medan Kristian Berg berättade om regionens nya stödform Frispel. Vore det inte en god och nyskapande idé att starta en utbildning för mecenater? Vi kunde plocka hit några excentriska miljonärer med stor vana att stödja kultur och sammanföra dem med en bankir, en jurist och en handfull svenska företagsledare. Jag lovar att det hade givit större effekt än kulturutredningen. Kom nu ihåg var du läste om det här först…

Kommentera

