Uppdatering

Skandalöst länge sedan jag uppdaterade, jag vet. Det har naturligtvis hänt alldeles för mycket för att rekapitulera i ett inlägg men här följer åtminstone en punktlista:

– Regionen har beslutat om de nya treåriga kulturstrategiska uppdragen för Västra Götaland. Efter deras genomlysning av uppdragen föregående år har jag förstått deras vilja till förändring men oturligt nog slår det mot båda mina jobb som drabbas av nedskärningar. Exakt vad det kommer att innebära för verksamheten är något som klarnar först under hösten då vi inleder förhandlingar med regionen. Tjänstemännens förslag ligger ute och beslutet följer i stort sett det. Ni kan läsa mer här, klicka på ”Kallelse och handlingar” 2009-06-18 för att läsa hela förslaget.

– Semester. Blott tre veckor men de börjar med något så fint som en samlingsutställning för det norska figurativa måleriet på Edsviks konsthall. Ett stort 30-årigt retrospektiv kan förstås bara visa utsnitt ur den livaktiga norska scenen som varit så avgörande för Aorta och retrogardet men förarbetet verkar ambitiöst och jag ser mycket fram emot händelsen. Läs mer här. Utställningen börjar 1 juli.

– På tal om Aorta – vi har fått den första recensionen. Läs mer här.

– Inom kort kommer jag att lägga ut information om de böcker som fortfarande finns till salu från mitt bokförlag. Det rör sig i första hand om diktantologin Urblå natt samt ett antal mindre översättningsvolymer i Sylfidserien, bland annat av Nuala ni Dhomnaill och Patrick Cotter.

Kommentera

