Ilskan bär också en läkande kraft

Jag hade tänkt skriva lite om mina funderingar kring beslutet att inte koppla in nytt dropp på mig trots att de vet att det är min enda tillgång till näring och framför allt vätska de senaste 5 dygnen. Jag hade tänkt skriva om den potentiella vådan med den närmast fria tillgången på morfinbaserade smärtstillande, särskilt för en libertin som mig. Av detta blir nu intet. Det blir inte därför att de helgade samariterna i skrivande stund gled in salen. De kom med livgivande gåvor, med gott humör och viktigast av allt, med information. Men en kanske ännu viktigare anledning att inte skriva om sjukvården utan om min ilska är det genuina, svarta hat jag nu känner gentemot min mobil. Det är ju tortyr att skriva i den här förbannade webbläsaren! Hur i helvete tänkte Nokia när det skapade den här glappande plastbiten? Nej, det blir nog till att snällt betala den liggande fakturan på en iPhone när jag kommer hem.

Kommentera

