Snillen spekulerar

Farbror doktorn kom just förbi på rond. Han sa att de nu är i det närmaste säkra på att det rör sig om en inflammation i tjocktarmen. Men röntgen visade också en liten förkalkning som han tyckte var intressant. Jag ville förstås veta när jag kunde boka bord på Basement (ja, jag vet att de har sommarstängt) men eftersom doktorn inte fått mina blodvärden kunde han i nuläget bara ge mig tillåtelse att dricka en halvliter vatten. Däremot ville han gärna röntga mig igen. Och kanske operera. Sammanfattning av det vi vet hittills: jag har ont i magen, det ser ut som en infektion, morfin hjälper mot smärtan, vi hoppas att antibiotikan hjälper mot infektionen. Den relevanta information vi fått kommer från röntgen, blodvärden och kroppstemperatur. Då känns det väl ganska rock solid att doktorn tittar på just de parametrarna innan han går rond, eller hur?

Kommentera

