Internetikett

För en tid sedan skaffade jag ett Twitter-konto. Att bara tänka på att twittra gjorde mig stressad men jag tänkte att man måste hänga med. Sedan upptäckte jag att man kunde koppla sitt Twitter-konto till Facebook. Plötsligt slapp jag uppdatera där också, och ännu bättre – jag kunde uppdatera båda sidorna via min mobil. Ytterligare en stund senare upptäckte jag twitterfeed och kunde koppla både den här och retrogardets blogg till Twitter som i sin tur alltså var kopplat till Facebook. Jag slipper därför nu uppdatera överhuvudtaget och kan ändå känna mig som en del i nätets gemenskap. Eller kan jag det? Är det verkligen acceptabelt att göra såhär?

Kommentera

