Poesipresenter

Med anledning av det här finns det anledning att berätta en liten anekdot om när jag tänkte köpa en present till en vän som fyllde år. Jag tänkte att en bok var en bra idé, kanske en diktbok, men jag var inte riktigt säker på vilken bok jag skulle köpa. Så jag gick till Bokia vid Järntorget. Frågade efter poesihyllan. ”Njaeh, någon poesihylla har vi egentligen inte”. Lite förgrymmad/förvånad/snarstucken replikerade jag: ”Men har ni någon poesiBOK då?” Expediten sken upp och gled iväg för att hämta Bruno K Öijers senaste. Inte så illa pinkat, med tanke på att det var den ENDA poesisamling som fanns i affären.

Numera går jag bara till Bokia på Järntorget om jag behöver gem eller omslagspapper.

För övrigt passar jag på att – i likhet med många andra bloggare jag känner, läser, träffar – be om ursäkt för att jag inte uppdaterar så ofta numera. Det ska bli bättre. Jag lovar till exempel att skriva om alla de fantastiska böcker jag köpte under Bokmässan för en månad sedan. Jag ska bara få tid att läsa dem först. Sneak preview: Kritikmaskinen, Städerna inuti Hall, Innan Ganges flyter in i natten, Qabbani: Från nostalgisk kärlekspoet till diktare med orden som vapen, osv osv

Lämna en kommentar